5 V-DAY COUPLE WORKOUT OEFENINGEN

“Couples who sweat together, stay together” Als dit geen goede motivatie is om samen te gaan sporten, dan weten wij het ook niet meer! Het schijnt dat er best wat voordelen zitten aan het samen sporten met je partner. Nog niet overtuigd? Onderzoek heeft uitgewezen dat het samen uitvoeren van ‘fysiek opwindende activiteiten’, ofwel samen sporten, voor een betere relatie zorgt. Daarnaast heeft samen sporten ook een positief effect op de duur van de workout, onderzoek heeft uitgewezen dat je langer sport wanneer je dit samen met iemand anders doet, en ook dat het sporten met een fittere partner extra motiverend werkt voor de ander. Tenslotte is het ook gewoon gaaf om samen aan fitness doelen te werken en elkaar te motiveren. In deze blog hebben we vijf oefeningen uitgezocht die je samen kunt oppakken nu we nog even binnen moeten blijven.

1. Push up cross high five

Laten we vooral niet te makkelijk beginnen :) Push-ups zijn best lastig, en niet iedereen kan de volledige versie. Hebben jullie deze oefening als team nog niet helemaal onder controle, doe ‘m dan op de knieën. 10 gemodificeerde push-ups zijn namelijk veel effectiever dan 5 onjuist uitgevoerde volledige push-ups. Samen kun je er ook aan werken om de techniek te verbeteren! Let er wel even op dat je niet te dicht bij elkaar begint, zo voorkom je dat je elkaar per ongeluk een kopstoot geeft.

2. Burpees for fun

Wat je favoriete oefening is? Burpees natuurlijk! Wij vonden per toeval deze partner challenge waarbij je 2 minuten lang burpees doet en om de 20 seconden afwisselt. Jij doet eerst 20 seconden burpees, en tijdens de 20 seconden dat je partner ze doet kun je even actief rusten. Deze oefening kun je een paar keer herhalen of gewoon ergens tussen de workout verstoppen. Zo hou je de hartslag omhoog en verbrand je lekker veel calorieën.

3. Reach & touch plank

Alsof we de buikspieren zouden kunnen vergeten. Planken is echt een ideale oefening voor de buikspieren, en door samen met je partner te planken maak je het nog net iets uitdagender. Spreek van tevoren af of jullie de oefening met gestrekte armen doen of op de elleboog en let erop dat jullie recht tegenover elkaar planken. We raden wel af om ’s avonds een grappige film te kijken, want dat lachen gaan jullie wel voelen!

4. Single arm rotation Squats

Samen squatten? Yes, waarom niet! Bij deze oefening staan jullie tegenover elkaar en houden jullie elkaar steeds aan één arm vast. De andere arm breng je tijdens het squatten naar achter terwijl je je bovenlichaam meedraait. Dit is een uitdagende oefening om samen te doen omdat het toch een mix van samenwerking, coördinatie en balans vereist. Succes!

5. Medicine ball twists

We gooien er toch nog een extra oefening voor de buikspieren in. Deze oefening doe je door met de ruggen tegen elkaar aan op de grond te zitten en een gewicht aan je partner door te geven door middel van een Russian twist. Dit kan een medicine ball zijn maar ook een kettlebell of gewoon een volle fles water. Hou de buikspieren goed aangespannen zodat de oefening effectief is. Denk er overigens wel aan dat jullie dit gewicht allebei goed kunnen tillen, anders kan het voor problemen zorgen.

Eerst zweten dan daten

We hopen dat deze vijf oefeningen je op weg hebben geholpen! Ga lekker samen sporten en daarna van een warme douche genieten! Wil je na deze workout nog net zo energiek de nacht ingaan? FIRST zorgt voor een directe energie boost wanneer je deze het hardst nodig hebt ;) Fijne Valentijnsdag!

Laat een reactie achter

Opmerkingen moeten worden goedgekeurd voordat ze worden gepubliceerd