5 SPORTEN WAAR JE NÚ ENERGIE VAN KRIJGT

Ai, nog drie weken langer in lockdown! Niet waar we op hoopten, maar het is helaas niet anders. Dit betekent dat we voorlopig niet naar de sportschool kunnen of in teamverband mogen sporten. Voor velen van ons is het op z’n zachtst gezegd jammer, maar het is ook een moment om je focus te verschuiven. Want, wat kun je nog wel doen? Blijven bewegen natuurlijk :)! Er zijn meer opties dan je zou denken, daarom hebben we een paar sporten voor je op een rijtje gezet. Dit is het ideale moment om eens een nieuwe sport te proberen!

1. Schaatsen 

Het is nog niet heel koud in Nederland, dus je zult even moeten googelen welke schaatsbanen momenteel open zijn, maar dan heb je ook wat! Met schaatsen verbrand je flink wat calorieën en verbeter je je uithoudingsvermogen. Je traint bij iedere afzet de bovenbeenspieren, kuiten en bilspieren, en je gebruikt ook je buikspieren om in evenwicht te blijven. Een goede work-out voor meerdere spiergroepen dus! En, niet te vergeten, warme chocomel smaakt toch echt het allerbeste wanneer je net van het ijs af komt ;) 

2. Tennis (en Padel) 

Volgens de officiële regels mag je met maximaal twee personen sporten (exclusief trainer), wat inhoudt dat tennis nog steeds mogelijk is. Tennis is overigens een zeer veelzijdige sport, waarmee je onder andere je conditie kunt opbouwen, je motoriek en reactiesnelheid kunt aanscherpen, flexibeler wordt zodat je toch nog die ene verre bal kunt slaan, en je spieren sterker maakt. Tenslotte is het een goede manier om op een veilige afstand samen te kunnen sporten en elkaar te motiveren om lekker te bewegen!

 

3. Hardlopen 

Een van de makkelijkste sporten om mee te beginnen, is natuurlijk hardlopen. We raden aan om er wel direct voor te zorgen dat je goede schoenen hebt om zo blessures te voorkomen, en nu het flink wat frisser is, is het verstandig om geschikte kleding te dragen die geschikt zijn voor kou, wind en eventuele regen. Mocht je extra energie en motivatie nodig hebben om de deur uit te gaan, vergeet dan niet van tevoren een gummetje te nemen, wie weet loop je zelfs een PR ;) Door regelmatig een rondje te lopen verbrand je overigens niet alleen calorieën, je gaat je er ook mentaal beter door voelen. Let’s go! 

 

4. Yoga 

Er zijn een tal van verschillende vormen van yoga, dus of je nu een poeryoga workout wil doen of juist tot rust wil komen, beide zijn mogelijk. Yoga helpt vooral om stress te verminderen, doordat het de aanmaak van stresshormonen tegengaat. Daarnaast helpt yoga goed om je spieren te versoepelen en flexibeler te worden. Mocht je geen idee hebben hoe je met yoga kunt beginnen, check dan even “yoga with adriene” op Youtube! 

 

5. Boulderen 
Het lijkt vooral veel makkelijker dan het is! Boulderen is een vorm van klimmen, waarbij je tot ongeveer 4,5 meter omhoog klimt en geen harnas draagt. Bij deze sport heb je niet alleen kracht en techniek nodig, het vergt ook denkvermogen om via de juiste boulders naar boven te komen. We raden aan om even te googelen welke Boulderhallen nog open zijn, zodat je jezelf aan het werk kunt zetten. Want, vooral wanneer je dit nog niet eerder hebt gedaan, zul je de spierpijn gaan voelen! Gelukkig kan FIRST daar tegen helpen!
 

Natuurlijk zijn er nog veel meer sporten die, ook nu, mogelijk zijn. Het belangrijkste is om in ieder geval te blijven bewegen, zeker nu we vaak ongemerkt veel meer stilzitten. Neem daarom een gummetje en ga een uurtje sporten per dag! Deze hele maand ontvang je met de code 30daysofenergy een extra single pack bij je bestelling!

Laat een reactie achter

Opmerkingen moeten worden goedgekeurd voordat ze worden gepubliceerd