In een ongekend korte periode van twee maanden heeft First Energy Gum haar vernieuwde producten succesvol gelanceerd in maar liefst 1700 verkooppunten. Hiermee vestigt het zich als het snelst groeiende kauwgommerk van Nederland.
Hoewel First Energy Gum een kauwgom is, gaat het niet alleen de concurrentie aan met andere kauwgommerken. FIRST bevat cafeïne die via het mondslijmvlies wordt opgenomen, waardoor het binnen 10 minuten extra energie en focus biedt. FIRST is daarmee een functionele kauwgom en valt in een geheel nieuwe productcategorie, die naast kauwgom ook de strijd aangaat met koffie en energiedrankjes.
"Met de introductie van First Energy Gum bij Albert Heijn, AH-To-Go, Jumbo, Spar en binnenkort in een groot OOH-kanaal in het derde kwartaal, groeien we dit jaar naar bijna 2000 verkooppunten. Dit markeert het begin van een groots avontuur. We zijn enorm dankbaar voor deze kansen en voelen een extra motivatie om te bewijzen dat we deze positie verdienen. We beseffen dat het geen eenvoudige taak zal zijn om op te boksen tegen de grote spelers in het schap, maar we weten dat we iets unieks te bieden hebben. Door jarenlang zorgvuldig te werken aan onze online aanwezigheid, fanbase en een sterk merk, staan we nu klaar.", aldus Tuitert.
Van der Vlugt benadrukt: "Met deze belangrijke stappen zijn we nu toegankelijker geworden voor een breed publiek, wat uitstekend past bij ons nieuwe product. Voorheen was de gum alleen online verkrijgbaar, wat voor veel mensen een te grote stap was. Dus dit is werkelijk fantastisch, en nu kunnen we ons echt richten op het zorgen dat iedereen FIRST gaat gebruiken. Het voelt als een nieuw begin, en het is geweldig om je eigen kauwgom in de schappen te zien liggen! Ik ben dan ook bijzonder trots dat we binnen twee maanden in drie grote supermarktketens te vinden zijn."