First Energy Gum opens attack on gum shelf at JUMBO

First Energy Gum opent de aanval op het kauwgomschap bij JUMBO

First Energy Gum ligt sinds vandaag in het kauwgomschap bij de JUMBO. Maar liefst 650 winkels in Nederland zijn inmiddels bevoorraad met de vernieuwde energy gum in twee verschillende smaken. Het jonge energieke bedrijf van Mark Tuitert heeft hiermee in een recordtempo van twee maanden tijd haar retail en OOH kanalen uitgebreid. Albert Heijn, AH ToGo (BP) en Spar Express waren vorige maand al aan de beurt.

Sla je die energy drink in de middag graag een keer over, maar heb je wel behoefte aan een energy boost? Of wil je onderweg (in de auto) even snel een suikervrije oppepper? Mark Tuitert startte in 2017 First Energy Gum, een kauwgom die je dé cafeïne-kick geeft die je nodig hebt om de dag door te komen. Een snel alternatief voor energiedrankjes en koffie.

Hoewel First Energy Gum bij JUMBO een positie krijgt in het kauwgomschap en bij de kassa (ruim 200 winkels), concurreert het niet alleen met andere kauwgom merken. FIRST bevat cafeïne dat via het mondslijmvlies wordt opgenomen en je binnen 10 minuten van extra energie en focus voorziet. FIRST is daarmee een functionele kauwgom en valt in een nieuwe productcategorie die het vooral ook tegen koffie en energiedrankjes moet gaan opnemen. Het succes van Tuitert is niet onopgemerkt gebleven. Sinds 2021 heeft Sportlife hun ‘boost energy’ en ‘boost focus’ gelanceerd en heeft Mentos een functionele kauwgom op de markt gebracht voor wittere tanden en kauwgom met vitamine voor extra weerstand.

“Met de lancering van First Energy Gum tussen de grote kauwgommerken in het kauwgom schap bij maar liefst 650 JUMBO’s in Nederland, begint het grote spel nu echt. We zijn JUMBO ontzettend dankbaar voor deze kans en zijn extra gemotiveerd om te laten zien dat wij deze plek verdienen. Wereldwijd zien we al een opwaartse trend van functionele kauwgom. Deze kunnen verschillende unieke benefits hebben. Zo is FIRST een energie kauwgom, de werking is gebaseerd op de aantoonbaar snellere werking van cafeïne tijdens het kauwen in vergelijking met bijvoorbeeld drankjes, of pre-workouts. “Dit is echt het product waar ik als topsporter altijd naar opzoek was. Niet te veel cafeïne (First bevat 40mg per gum), en wel de snelle werking! Deze ontwikkelingen betekenen een algehele innovatie boost voor de productcategorie kauwgom waar wij met First Energy Gum marktleider in willen worden.”, aldus Tuitert.

Over First Energy Gum

First Energy Gum is een kauwgom met cafeïne die je binnen 10 minuten een energie boost geeft en bijdraagt aan extra focus, alertheid en uithoudingsvermogen. Twee kauwgoms staan gelijk aan 1 energy drink of een koffie. Het werkt tot zo’n 5 uur na gebruik, bevat slechts 4 kcal per gum, 0% suiker, is glutenvrij en vegan.

Veel bekende Nederlanders en topsporters omarmen First Energy Gum, waaronder het Nederlands elftal, Arie Boomsma, Henk Grol, Maarten van der Weijden en Suzanne Schulting, maar het merk heeft een veel bredere doelgroep dan uitsluitend sporters. Of je nu chirurg, chauffeur, steward/stewardess of leraar bent, iedereen heeft wel eens behoefte aan wat extra energie en een betere concentratie.

Reactie plaatsen

Let op: opmerkingen moeten worden goedgekeurd voordat ze worden gepubliceerd.